Skip to main content

logo fp cmyk cz white

logo fp cmyk cz white

Registrace na konference DigiGeo 2025 bude otevřena v lednu 2025

DIGIGEO

LIBEREC 2024

digitální kompetence (nejen) v geografickém vzdělávání

Konference pro učitelky a učitele geografie a dalších předmětů věnovaná postupům integrace digitální kompetence do školního vzdělávání

Liberec | Technická univerzita v Liberci | čtvrtek 6. 6. a pátek 7. 6. 2024

DigiGeo 2024 je minulostí

2

dny

1

Student DigiGeo

88

konferenčních účastníků

14

referátů

3

zahraniční referáty

14

praktických dílen

Z jakých míst jste přijeli?

O čem bylo?

Zaujaly vás koferenční okamžiky?

Pro připomenutí: Jaký byl ročník 2023?

Na začátek

Program konference

čtvrtek 6. 6. 2024 - DigiGeo

přednášky jsou nyní k zobrazení/stažení ve formátu PDF po kliknutí na název referátu

  • 9:00 až 9:25
    registrace, káva a dobrota na uvítání

    Registrace účastníků konference. A pozvání na ranní kávu a dobrotu z Koláčkovy cukrárny. Seznamte se s lektory a ostatními účastníky. Posilněte se po cestě do Liberce.

  • 9:30 až 9:45
    zahájení konference

    Uvítání zástupci hostující univerzity, NPI a pořadatelů. Co bude cílem konference? A jaké organizační rady pro vás máme?

  • 9:45 až 10:55

    Konferenční blok 1

  • Daniela Růžičková, Národní pedagogický institut ČR
  • Petra Karvánková, Vojtěch Blažek a studenti/ky, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
  • 10:55 až 11:15

    Zveme vás na kávu nebo čaj.

  • 11:15 až 12:15

    Konferenční blok 2

  • Matěj Vrhel, Univerzita Karlova, Národní pedagogický institut ČR
  • Vít Paszto, Univerzita Palackého v Olomouci
  • Sylva Vorlová, ARCDATA PRAHA
  • 12:15 až 13:30
    EXPO a oběd s dezertem

    Výborný oběd a dobroty z Koláčkovy pekárny a cukrárny. K tomu můžete korzovat v našem konferenčním prostoru a zkoušet připravené krátké praktické úlohy a diskutovat s odborníky.

    Seznámíte se s náměty pro geografické vzdělávání od expertů na plánování rozvoje města z liberecké radnice, ukážeme vám práci s podlahovou mapou Česka, využitím ArcGIS Online a ArcGIS StoryMaps (s možností vyjednat pro vaši školu licence), s 3D tiskem a tiskárnami PRUSA.

  • 13:30 až 14:30
    Workshopy, blok I

    Čas na praxi: každý z účastníků si může vybrat z workshopů připravených a vedených zkušenými lektory.

  • 14:45 až 15:45
    Workshopy, blok II

    Čas na praxi: každý z účastníků si může vybrat z workshopů připravených a vedených zkušenými lektory.

  • 15:45 až 16:15
    přestávka na kávu
    Zveme vás na kávu nebo čaj. A na dobroty z Koláčkovy pekárny a cukrárny.
  • 16:15 až 17:15
    Workshopy, blok III

    Třetí blok pro praxi v prvním konferenčním dni. Aby každý dostal šanci získat co nejvíce praktických zkušeností.

  • 17:15 až 18:45
    pauza na ubytování

    Využijte chvíli klidu na ubytování. Zrelaxujete, osvěžte se a přijďte zase zpět na konferenci.

  • 18:45 až 20:30
    konferenční večer s rautem

    Jak jinak než výborná, ale opravdu výborná večeře z Koláčkovy pekárny a cukrárny v konferenčních prostorách. Využijeme setkání pro hledání (staro)nových přátel a plánů na spolupráci. 

Na začátek

pátek 7. 6. 2024 - DigiGeo

přednášky jsou nyní k zobrazení/stažení ve formátu PDF po kliknutí na název referátu

  • 8:30 až 8:55
    snídaně

    Snídaně formou rautu. Dokážete si představit lepší zahájení druhého konferenčního dne?

  • 9:00 až 10:40

    Inspirativní referáty z&nbsp;Česka a&nbsp;zahraničí<BR>tlumočení z angličtiny zajištěno

  • Sanna Mäki, University of Turku, Finland

    Digitalization in Geography Education in Finland: Perspectives on School Teaching, Learning Assessment, and Teacher Training

  • Brenda Gallagher, University of Galway, Ireland

    Digital technologies in geography education - an Irish experience

  • Chris Stewart, University of Galway, Ireland

    How to deal with current topics in geography using digital technologies

  • Michala Spurná, Petr Knecht, Masarykova univerzita v Brně
  • 10:40 až 11:00

    Přestávka na kávu/čaj

  • 11:00 až 11:40

    Příklady dobré praxe

  • Pavelková Lenka, Gymnázium Příbram
  • Ondřej Hanulík, Mapuito
  • Jan Ptáček, Kartografie Praha
  • 11:40 až 12:10
    Oběd formou studeného a teplého rautu

    Oběd připraví domácí Koláčkova pekárna a cukrárna z Jablonce nad Nisou.

  • 12:15 až 13:45
    Workshopy

    Každý z účastníků si může vybrat z workshopů připravených a vedených zkušenými lektory.

  • 14:00 až 15:00
    moderovaná diskuze nad kávou na téma revize RVP

    Na závěr celé konference vás pozveme na poslední kávu, poslední dobroty od Koláčků a povídání u (skoro) kulatého stolu. Jeho tématem bude revize RVP ZV pro obor Geografie.

  • 15:00
    ukončení konference
Na začátek

Předkonferenční program

středa 5. 6. 2024 - Student DigiGeo

předkonferenční program pouze pro studenty/ky VŠ

  • 16:00 až 16:25
    welcome coffee

    Zveme vás na kávu, čaj a dobrotu na uvítanou.

  • 16:30 až 18:30
    studenti sobě

    Workshopová výměna nápadů, námětů, tipů a triků ze studia, stáží, závěrečných prací a praxí.

    • Toulky Evropou (Michaela Lorencová, JČU)
    • Slumy a černý turismus (Matyáš Doubek, TUL)
    • Objevujeme svět s CLIL (Adéla Rejmanová, JČU)
  • 19:00 až 19:30
    ubytování

    Přesun na hostel a ubytování.

  • 20:00 až 23:00
    volný program

    Chcete poznat studentský Liberec? Liberečáci vás provedou.

Na začátek

Workshopy

Workshopy jako nejdůležitější praktická část DigiGeo

Máme pro vás připravenu velkou dávku praktických setkání ve formě workshopů. Všechny jsou připraveny zkušenými lektory a lektorkami z více jak sedmi pracovišť z celé České republiky.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#01 Geografie pro 21 století:
cesta od RVP k ŠVP

Matěj Vrhel (NPI)
Petr Trahosch (UJEP Ústí nad Labem)

Revize RVP ZV zavádí nové pojetí geografického vzdělávání pod názvem oboru Geografie. V čase naší konference nebude finální verze obsahu známa, ale její podoba určená pro veřejné připomínkování hodně napovídá. 

V tomto workshopu vám spolutvůrci kurikula ukáží možné cesty od RVP ke školnímu kurikulu, tedy ŠVP. Soustředit se přitom budeme především na novou roli geotechnologií, webových map a GIS ve vzdělávání na ZŠ. A zazní praktické příklady, tipy a rady.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 24. května 2024 v 12:29

#02 Brouci: jak oblíbená pomůcka informatiků může pomáhat rozvíjet geografické myšlení

Daniel Lessner
(Technická univerzita v Liberci)

Praktické ukázky integrace Bee-Botů a podlahových map do výuky. Připojte se k nám na interaktivní workshop, kde se dozvíte, jak efektivně využít Bee-Boty a podlahové mapy pro oživení hodin geografie a informatiky. Ukážeme vám, jak pomocí Bee-Botů a map měst či České republiky mohou žáci lépe pochopit geografické koncepty a zároveň rozvíjet programovací dovednosti. Naučíme vás, jak nastavit zajímavé úkoly, které podporují kritické myšlení a týmovou spolupráci. Zjistěte, jak mohou tyto nástroje pomoci žákům vizualizovat a prozkoumat geografické informace zábavnou a interaktivní formou.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#03 Svět z výšky pohledem družic

Daniel Vrbík (Technická univerzita v Liberci)

Kdo by se nechtěl podívat se na svět z výšky? Na místa známá i neznámá, i taková, kam se jinak dostaneme jen velmi obtížně. A co kdybychom k tomu viděli i to, co je na první pohled skryto? Nemusíme se kvůli tomu stát muži/ženami s pláštěnkou, letícími po obloze. Máme totiž vědní obor s názvem Dálkový průzkum Země!

Cílem workshopu je poznat a popsat stav vegetace v Českém a části Saského Švýcarska v letech 2018, 2019, 2022 a 2023, tedy před a po ničivém požáru. Situaci je možné analyzovat pomocí multispektrálních dat DPZ, konkrétně snímků družic Sentinel 2. Ty jsou volně přístupné a to i skrz řadu webových prohlížeček. Právě s jednou takovou budeme na workshopu pracovat.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#04 Webové mapy a mapové aplikace pro výuku geografie

Vojtěch Blažek (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích)

V současnosti existuje ohromné množství mapových webových aplikací, které mohou učitelům zeměpisu a geografie pomáhat v budování jak mapových dovedností, tak digitální kompetence jejich žáků. Jejich poutavost tkví v snadném ovládání přes různá zařízení - notebookem počínaje, až po tablet a smartphone konče. Jsou tedy cestou, jak zvládnout situaci, kdy učitelé soupeří navzájem o jedinou počítačovou učebnu pro jejich výuku.

Na workshopu budou představeny vybrané a ozkoušené mapové aplikace a ukázka didaktických transformací do výuky.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#05 První kroky s 3D tiskárnou PRUSA a geografie

Pavel Pelčák (PRUSA RESEARCH)
Martin Prade (TU v Liberci)

Tisk 3D objektů je v současnosti na stovkách základních i středních škol v Česku dostupný díky projektu pražské společnosti PRUSA Research. Ve workshopu vám společnými silami odborníka na 3D tisk i praktika - učitele ZŠ, představíme příležitosti 3D tisku pro výuku v hodinách geografie (zeměpisu). Zazní praktické rady i příklady inspirace sesbírané z desítek škol a vhodné pro různé školní předměty.

#06 Koukat do mapy? Vizuální interpretace dat v prostředí webového prohlížeče

Marie Mašková
(ARCDATA PRAHA)

Během workshopu se zaměříme na zajímavé způsoby vizualizace dat pomocí 2D a 3D kartogramů. Pracovat budeme v prostředí webového prohlížeče a konkrétně budeme používat aplikace ArcGIS Map Viewer a ArcGIS Scene Viewer.

V průběhu workshopu si ukážeme, jak data připravit a následně je vizualizovat tak, abychom žákům a studentům pomohli lépe porozumět komplexnějším problémům a vzorcům, které se v datech ukrývají.  

V závěru použijeme některou z předpřipravených šablon a naši mapu pomocí několika kliknutí publikujeme ve formě webové mapové aplikace.

#07 GeoCirkus

Petra Karvánková (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích)

Na jihočeské katedře geografie jsme měli nápad, jak různorodé digitální technologie přirozeně a pro učení poutavě vložit do výuky geografie na základní škole. Neváhali jsme zapojit aplikace rozšířené reality, ale i ozoboty, které mají nezřídka ve vybavení učitelé a učitelky informatiky. Vše jsme odzkoušeli a dále rozvíjíme.

Workshop plný inspirace, ale i otázek vhodné míry zapojování digitálních technologií do hodiny geografie (zeměpisu). A také o možnostech budování geografické digitální kompetence bez nutného přemisťování výuky předmětu do specializovaných počítačových učeben školy.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#08 Geo4Tea:
pomoc v procesu seberozvoje v geografickém vzdělávání

Michaela Spurná a Petr Knecht (Masarykova univerzita v Brně)

S digitálními technologiemi přichází doba, kdy se můžeme v poklidu domova u čaje rozvíjet v profesních dovednostech. Aplikace Geo4tea.com tuto možnost učitelům a učitelkám geografie přináší.

Dvojice zkušených pedagogů a didaktiků se zkušenostmi jak z výuky na základní škole, tak z přípravy učitelů na univerzitě, má pro nás inspirativní úvahy o cestách pro sebevzdělávání učitelů v praxi. Díky desítkách jejich cest po školách napříč celým Českem znají těžkosti, ale i inspirativní energii, učitelů a učitelek geografie/zeměpisu. Poznatky využili pro konstrukci nástroje Geo4tea, se kterým nás naučí pracovat.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#09 S GISem do terénu?

Vojtěch Úlehla
(Univerzita Karlova v Praze)

Terénní geografická výuka je tradiční, standardní a důležitou součástí geografického vzdělávání. Představme si nyní zajímavou aplikaci pro terénní sběr dat - ArcGIS Survey123. Tato aplikace je součástí licence ArcGIS Online, kterou zdarma využívá mnoho základních a středních škol. Účelem aplikace je vytvářet tzv. geoformuláře, které si můžeme vzít do terénu v mobilních zařízeních a pomocí nich sbírat data. Se školní třídou můžeme například sbírat data o výskytu stromů nebo hornin, stejně jako o lavičkách v parku u školy nebo o zajímavých či zanedbaných místech v naší obci.

Tato metoda vede žáky nejen k budování digitální kompetence, ale také k rozvoji důležitých částí geografického vzdělávání. Především k samostatnému vytváření dat jako součásti drobných geografických průzkumů.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#10 Carbon Pearl - geohra o udržitelném rozvoji

Vít Paszto
(Univerzita Palackého v Olomouci)

Představíme vám hru o energetickém přechodu a udržitelnosti - Carbon Pearl. Hra vznikla během projektu Spationomy 2.0 ve spolupráci s nizozemským týmem z Utrechtu. Jejím cílem je vybudovat udržitelnou energetiku na území Nizozemska týmovou spoluprací.

Hraní nabízí práci s reálnými daty, etické/morální rozhodování i konfrontaci s ekonomickými otázkami udržitelnosti. Hra stimuluje geografické i socioekonomické myšlení. Nastartuje diskuzi o komplexních otázkách udržitelného rozvoje a změny klimatu.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#11 Jak AI pomůže učitelům v přípravě na hodiny geografie?

Marta Zizienová a Jiří Fischer (Univerzitní knihovna TU v Liberci)

Nástroje generativní umělé inteligence nás začaly obklopovat a mnohdy neviditelně se stávat součástí životů našich žáků. Ve workshopu se seznámíte se třemi vybranými nástroji AI a doporučíme vám postupy jejich využití pro přípravu na hodinu geografie.

AI pro nás představuje zdroj poznatků, ale i inspirace pro nové nápady pro organizaci hodiny. Cestou k úspěchu je ovládnutí formulování dobrých příkazů (tzv. promptů). Jejich obsah může vést k vytvoření seznamu tipů, tabulek, návrhů pracovních úloh i listů pro hodiny.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 3:28 odp.

#12 Do terénu s geografickými aplikacemi

Dominik Rubáš (Technická univerzita v Liberci)

Terénní výuka jako důležitá část výuky zeměpisu. A terénní výuka jako další dobrá příležitost rozvíjet digitálí kompetenci žáků. Nabídneme vám vlastní zkušenosti s organizací terénní výuky v okolí Liberce a s využíváním takových digitálních pomůcek.

Na začátek

Jací lektoři Vás provedou workshopy?

Lektoři z několika univerzit, institucí či firem vám představí zajímavé workshopy. Přečtěte si medailonky lektrů a seznamte se s nimi již nyní.

Na začátek

Vojtěch Blažek

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Vojtěch Blažek je odborným asistentem na Katedře geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Zaměřuje se na geografické informační systémy, didaktiku GIS a technologie ve výuce. Vyučuje předměty spojené s těmito tématy a je aktivní i v rámci vědecké a publikační činnosti. Kromě akademické sféry se aktivně věnuje orientačnímu běhu, který je spojený s mapami a mapovými dovednostmi. Mezi kolegy a přáteli je někdy označován jako kartofil, pro jeho posedlost mapami a technologiemi spojených s mapami.

Jiří Fischer

TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI

Mgr. Jiří Fišer pracuje jako specialista v Knihovně Technické univerzity v Liberci. Zaměřuje se na automatizaci knihovních procesů a informační architekturu v knihovnách. Je odborník na rešeršní činnost a katalogizaci informačních zdrojů. Vzdělání získal na Karlově univerzitě v Praze, kde vystudoval obor Informační věda.

Brenda Gallagher

University of Galway, Irsko

Brenda Gallagher je absolventkou NUI v Galway a v roce 1998 získala doktorát na Trinity College v Dublinu. Má zkušenosti s prací v průmyslu a s výukou na druhém stupni v irském prostředí. Má také zkušenosti s výzkumem a výukou na třetím stupni v irském i africkém kontextu. V současné době pracuje v oblasti počátečního vzdělávání učitelů (ITE) se zaměřením na sekundární i další vzdělávání.

Petra Karvánková

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D. je odbornou asistentkou na Katedře geografie na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Z profesního hlediska se zaměřuje na didaktiku geografie, především moderní výukové metody, globální rozvojové vzdělávání či metody filozofie pro děti. Jelikož získala doktorát z fyzické geografie (r. 2010), věnuje se i rozvoji a podpoře terénní, badatelsky orientované výuky geografie. Působí jako externí vyučující geografie na gymnáziu. Mimo akademickou sféru se aktivně věnuje sportu či ochotnickému divadlu, asi i z tohoto důvodu ráda zapojuje do výuky prvky dramatizace či storytellingu.

Petr Knecht

Masarykova univerzita v Brně

Daniel Lessner

Technická univerzita v Liberci

Sanna Mäki

University of Turku, Finland

Jsem geografka, která si uvědomuje význam všech oborů geografie pro budování odolnějšího a udržitelnějšího světa. Doktorát jsem získala v roce 2003 s zaměřením na environmentální plánování v regionu západní Amazonie. Po získání pozice na Univerzitě v Turku jsem se zapojila do návrhu kurikula a rozvinula vášeň pro vzdělávání a přípravu učitelů. Od roku 2004 se věnuji rozvoji vzdělávání ve Finsku - od návrhu školních osnov po integraci digitálních nástrojů ve výuce a hodnocení. Pracuji na vysokoškolském vzdělávání učitelů.

Marie Mašková

ARCDATA PRAHA

Geoinformační technologie vnímám jako skvělého pomocníka pro zatraktivnění a zefektivnění výuky, ale také jako důležitou výhodu na trhu práce pro budoucí absolventy. Jmenuji se Marie Mašková a jsem čerstvou absolventkou dvouoborové geografie na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Ve společnosti ARCDATA PRAHA pracuji jako školitelka a GISům se věnuji již 4. rokem. Do této technologie mě nadchla výuka na vysoké škole v Česku, ale i zahraniční pobyt ve Španělsku. Mým cílem je ukázat Vám, že i složitě vypadající úlohy mohou být jednoduché a zábavné, a to bez ohledu na to, zda jste učitel, žák nebo student.

Vít Pászto

Univerzita Palackého v Olomouci

Vít Pászto je odborným asistentem na Katedře geoinformatiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde má na starost výuku geoinformatiky, analýzy v GIS, nebo humánní geografie. Posledních několik let se také věnuje letním školám a intenzivním mezinárodním výukovým kurzům v rámci programu Erasmus+ mj. v tématech digitálních (geo)kompetencí a gamifikace v geovědním vzdělávání.

Pavel Pelčák

PRUSA RESEARCH

Martin Prade

Technická univerzita v Liberci

Martin Prade je učitelem informatiky a fyziky na základní škole a také působí jako asistent na Katedře geoinformatiky a didaktiky informatiky na TUL. Aktivně se zapojuje do rozvoje aktivit ICT ve vzdělávání a průběžně na svém webu sdílí s českou komunitou nápady, jak efektivně využít iPad ve výuce.

Dominik Rubáš

Technická univerzita v Liberci

Michaela Spurná

Masarykova univerzita v Brně

Chris Stewart

University of Galway, Irsko

Chris je doktorandem paleoklimatologie na Univerzitě v Galway, kde se věnuje studiu posledního odtání v západním hrabství Mayo v Irsku. Vzdělávání hraje v Chrisově životě klíčovou roli, a proto začal učit outdoorové dobrodružné kurzy již během svého prvního doktorského studia. Jako člen katedry geografie používá své zkušenosti k navázání kontaktu se studenty a zdůrazňuje, jak je geografie jednou z nejvšestrannějších a nejužitečnějších disciplín v akademickém světě. Digitální technologie jsou základem jeho pedagogického přístupu, který umožňuje studentům lépe pochopit a propojit se s celým světem bez ohledu na geografické hranice.

Petr Trahosch

Univerzita J. E. Purkyně Ústí nad Labem

Daniel Vrbík

Technická univerzita v Liberci

Působí jako odborný asistent na Technické univerzitě v Liberci na katedře geoinformatiky a didaktiky informatiky. Je zaměřením kartograf a geoinformatik, mimo tištěné kartografie se zabývá také webovými mapami. Věnuje se využití metod crowdsourcingu, participace a webovým mapám.

V posledních letech se snaží propojovat geoinformatiku a český jazyk a to díky spolupráci na výzkumu neoficiálních toponym (zeměpisných jmen).

Matěj Vrhel

Národní pedagogický institut

Matěj Vrhel je garantem vzdělávací oblasti Geografie na NPI. Vystudoval mezifakultní obor Geografie – historie na PřF UK a FF UK, dokončuje doktorské studium didaktiky geografie na PřF UK, ve kterém se zabývá výzkumem kvality výuky zeměpisu, podílí se na výuce budoucích učitelů.

Je členem mezifakultního výzkumného týmu didaktiků přírodovědných předmětů na UK, meziuniverzitního výzkumného týmu oborových didaktiků v rámci MUNI, spolupracuje na mezinárodním projektu přípravy učitelů geografie na University of Galway v Irsku.

Od roku 2006 aktivně působí jako učitel geografie a dějepisu.

Marta Zizienová

Technická univerzita v Liberci

Mgr. Marta Zizienová je knihovnicí specialistkou na Technické univerzitě v Liberci. Vystudovala Ústav informačních studií a knihovnictví na Karlově univerzitě v Praze. Pracovala v Městské knihovně v Praze, Národní knihovně ČR, Krajské vědecké knihovně v Liberci a také Oblastní galerii Liberec. Od roku 1993 vyučuje a školí studenty, zaměstnance a vědce Technické univerzity v Liberci v mnoha pestrých tématech informační výchovy. Je spoluautorkou několika publikací.

Na začátek

Jaká je role digitální kompetence ve vzdělávání?

Otázky, které si klademe a odpovídáme na ně.

Patří digitální kompetence do hodin geografie/zeměpisu?

Ano, patří! A nejen do hodin geografie (či zeměpisu), ale i do jazyků, tělocviku, dějepisu. Všude. Digitální kompetence se stala zaslouženě další z klíčových kompetencí. A jen přispěním všech školních předmětů můžeme vzdělat digitálně kompetentního člověka.

Lze uplatnit geografické digitální kompetence v ostatních školních předmětech?

Ano, lze. Práce s webovými mapami, GPS, se zdroji digitálních geografických dat jsou jen vybranými příklady uplatnění digitálních dovedností osvojených v geografickém vzdělávání v ostatních předmětech. 

Na začátek


Kde nás najdete? Jak se na místo konání konference dostat?

Budova G univerzitního kampusu

Hlavní konferenční prostor: 3. patro, "Malá aula" G312

Konference se odehraje v prostorách moderní univerzitní budovy G, která je součástí univerzitního kampusu v blízkosti ulice Husova. Setkáme se v tzv. malé aule (označení G312) na 3. patře budovy. Cestu pro vás označíme navigací.

A místo poznáte i podle vůně čerstvé kávy, která pro všechny příchozí bude připravena.

  • Přesná adresa: Univerzitní nám. 1410, 461 17 Liberec (Mapy Google)

  • Doprava MHD: kampus a budova G jsou nejlépe dostupné autobusy MHD č. 15 a 19 (ze zastávky na místo konání 3 minuty). Pro další informace doporučujeme např. Mapy.cz.

  • Doplňující možností MHD je tramvaj č. 2 a 3, zastávka Botanická zahrada, pěšky (trasa) na místo akce 10 minut (tramvaj od vlakového nádraží a centrální MHD stanice Fügnerova směr Lidové sady - Zoo), více viz Mapy.cz.

  • Parkování: může být vzhledem k velkému vytížení kampusu komplikované, vyhraďte si dostatek času na hledání místa v okolí kampusu, a to i ve větší vzdálenosti.


Od roku 2014 spolupracujeme s radnicí v Liberci (mapy Direction) a festivalem Anifilm na vývoji speciálních map města pro turisty a návštěvníky. Mapy si můžete stáhnout zdarma z webových stránek naší Katedry geoinformatiky a didaktiky informatiky

Na začátek

Co je nového?

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 11:09 odp.
10. dubna 2024

Stručný program a základní informace ke konferenci zveřejněny. 

Workshopy jsou důležitou částí konference. Nyní je jejich přehled, obohacený o obrázky vygenerované AI Copilot, dostupné na webu.

13. května 2024

Vydali jsme druhý konferenční cirkulář s upřesněním programu.

Seznamte se s naším týmem, který pro vás připravuje letošní workshopy.

23. května 2024

Vydali jsme třetí konferenční cirkulář s upřesněním programu.

Nabídka workshopů se nám rozrostla. A počínaje dneškem spouštíme rezervace míst na workshopech. Link na rezervační systém obdrží registrovaní účastníci mailem.

Přihlašování na konferenci s možností uplatnit slevu (registrace zdarma) skončilo. Pokud jste jej nestihli, nevadí. Po dohodě s poskytovateli služeb (ubytování, stravování) můžeme přijímat přihlášky až do úterý 4. 6. 2024.

4. června 2024

Vydali jsme čtvrtý konferenční cirkulář s finálním programem.

Vygenerováno pomocí AI Copilot ∙ 12. května 2024 v 11:09 odp.
11. června 2024

Připomeňte si konferenční momenty na fotografiích Ondřeje Lesáka.

Pokud si přejete o těchto novinkách informovat mailem, přihlašte se pro odběr.

Konferenci vám doporučují

doc. Aleš Suchomel

děkan FP TUL

PŘEVZAL ZÁŠTITU NAD KONFERENCÍ

Jsem velmi rád, že na naší fakultě se při této konferenci setkávají učitelé v tak pro současnost i budoucnost důležité věci jako je integrace digitálních kompetencí do školního prostředí.

Dr. Jiří Šmída

vedoucí KGD FP TUL

konferenci připravuje a koordinuje

Vždy jsem věřil, že bez digitální kompetence nelze považovat geografickou gramotnost za úplnou. A mám upřímnou radost z každého příkladu dobré praxe učitelů.

Mgr. Daniela Růžičková

odborná garantka NPI

odborná garance a spolupráce

V každém odvětví je velice důležitá spolupráce. Jsem moc ráda, že se můžeme jako Národní pedagogický institut podílet na nejrůznějších akcích pro učitele, či absolventy. V dnešním digitálním světě jsou podobná setkání stále důležitější. Moc se na setkání s kolegy při konferenci DigiGeo 2024 těším.

prof. Jan Picek

proděkan a bývalý děkan FP TUL

Mám radost pokaždé, když se na fakultě potkáváme s učiteli. A těší mě dvojnásob návrat absolventů. Taková setkání jsou pro nás všechny inspirující.

Na začátek

Máte dotazy? Napište nám.

REGISTRACE - PŘIHLÁŠKY - ZMĚNY - DOTAZY K REGISTRACÍM

Tomáš Hurt

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Telefon: 732 374 573

PROGRAM - POSTER - PARTNEŘI AKCE - WEB

Jiří Šmída

E-mail: jTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Telefon: 734 396 927

Na začátek

Organizační výbor konference

Aneb, kdo konferenci připravuje.

předseda
Jiří Šmída

FP TUL

Tomáš Hurt

FP TUL

Vojtěch Splavec

NPI

Daniel Vrbík

FP TUL

Martin Prade

FP TUL

Tomáš Bendl

FP TUL

Dominik Rubáš

FP TUL

Petra Karvánková

FP JČU

Filip Dirigl

FP TUL

Programový výbor konference

Aneb, kdo připravuje obsah konference.

předseda
Jiří Šmída

FP TUL

Petra Karvánková

PF JCU

Vojtěch Blažek

PF JCU

Vít Paszto

PF UPOL

Matěj Vrhel

NPI

Michaela Spurná

PED MUNI

Petr Knecht

PED MUNI

Konferenci pro vás připravují

Další partneři akce

Na začátek

Naše vize

Učitel s pochopením významu digitální kompetence pro oborovou gramotnost.

Učitel s vizí proč, jak a kdy budovat digitální kompetenci jeho žáka.

Naše mise

Tvořit prostor pro setkání, výměnu zkušností, síťování a vzdělávání učitelů a dalších aktérů vzdělávání prostřednictvím konference a jejího teroreticky i prakticky zaměřeného obsahu.