Jaké je to být
učitelem informatiky
21. století?
nabídka vzdělávacího programu pro střední školy
Chcete svým žákům a žákyním zpestřit "školu" a zaměnit jejich tradiční školní prostředí za univerzitní prostory? Zveme vás na návštěvu naší Laboratoře digitální kompetence na Technické univerzitě v Liberci.
Specializujeme se na odbornou přípravu učitelů informatiky. Pro středoškolské žáky a žákyně nabízíme prakticky zaměřený vzdělávací program, ve kterém si vyzkouší povolání učitele informatiky v moderní škole 21. století.
nová informatika?
Vzdělávací oblast Informatika v RVP ZV se nově zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení a na porozumění základním principům digitálních technologií. Je založena na aktivních činnostech, při kterých žáci využívají informatické postupy a pojmy. Poskytuje prostředky a metody ke zkoumání řešitelnosti problémů i hledání a nalézání jejich optimálních řešení, ke zpracování dat a jejich interpretaci a na základě řešení praktických úkolů i poznatky a zkušenost, kdy je lepší práci přenechat stroji, respektive počítači. Pochopení, jak digitální technologie fungují, přispívá jednak k porozumění zákonitostem digitálního světa, jednak k jejich efektivnímu, bezpečnému a etickému užívání.
- vzdělávací program - projektový den - 4 hodiny
- zdarma
- pro školní skupiny (střední škola)
- soubor úloh z informatického myšlení
- práce s digitální technikou
- jak pracuje učitel informatiky blízké budoucnosti
Žáci/žákyně 2. až 4. ročníku středních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií se zájmem o informatiku a/nebo povolání učitelů.
Skupina žáků (třída) o maximálním počtu 30 žáků. Žáci budou následně rozděleni do menších skupin po cca 10 žácích. Skupina bude následně řízena jedním odborníkem z Katedry geoinformatiky a didaktiky informatiky (KGD).
Pro potenciální zájemce o studium učitelství informatiky.
Cílem projektového dne je představení práce učitelů informatiky budoucnosti. Žáci si vyzkouší aktivity se vzdělávacími technologiemi i bez nich, v roli vzdělávaných i vzdělávajících (tedy vyzkouší si práci učitele základní nebo střední školy). Zjistí, že učitelství informatiky je výzva, ale především užitečná a zároveň hravá práce.
Žáci si vyzkouší:
- Jak se dá porozumět konceptům informatiky i bez digitálních technologií.
- Jak z pozice učitele připravit obtížnost zadání tak, aby nebyla pro potenciální žáky nudně lehká, ale ani nezvládnutelně obtížná.
Účastníci si vyzkouší v roli učitele připravit vlastní učební úlohy pro žáky školy.
Konkrétní nástroje zahrnují práci s
- robotickými stavebnicemi,
- vzdělávacími robotickými hračkami využívaných ve školství
a seznámí se se základními principy 3D modelování a obsluhou 3D tiskáren.
A povíme vám, co jsou to unplugged aktivity.
Napište nám o svém zájmu o tento vzdělávací program a my se s vámi spojíme. Naši komunikaci urychlí tyto informace:
- přibližný termín (den v týdnu a měsíc), abychom mohli najít nám i vám vyhovující den,
- ročník a počet žáků,
- speciální přání pro obsah semináře (pokusíme se k nim přihlédnout).
--> kontakty
Odborní garanti workshopu
Martin Prade
Od roku 2013 vyučuje informatiku na prvním a druhém stupni ZŠ. Aktivně se zapojuje do rozvoje aktivit ICT ve vzdělávání.
Jan Berki
Od roku 2014 spolupracujeme s radnicí v Liberci (mapy Direction) a festivalem Anifilm na vývoji speciálních map města pro turisty a návštěvníky. Mapy si můžete stáhnout zdarma z webových stránek naší Katedry geoinformatiky a didaktiky informatiky.